تیومرسال مرک

merck elminogostar - تیومرسال مرک

تیومرسال 100 گرمی

قیمت : 6/500/000 هزار تومان
بروز رسانی 20/8/97

merck elminogostar - تیومرسال مرک

تیومرسال 1000 گرمی

قیمت : 59/000/000 میلیون تومان
بروز رسانی 20/8/97

تیومرسال
تیومرسال (به انگلیسی: Thiomersal) با فرمول شیمیایی کربن۹هیدروژن۹جیوه سدیم اکسیژن۲گوگرد یک ترکیب شیمیایی است. که جرم مولی آن 404.81 g/mol می باشد. شکل ظاهری این ترکیب، سفید یا پودر زرد کمرنگ است.
تیومرسال (تیمروسال) ترکیب دارویی با 6/49% وزنی جیوه است، که از اوایل دهه‌ی 1930 به عنوان نگهدارنده در واکسن‌ها، ایمونوگلوبولین‌ها، آنتی ژن‌های تست پوستی، قطره‌های چشم و بینی، جوهر تاتو و غیره مورد استفاده قرار گرفته است. نگرانی‌های ایجاد شده از قرار گرفتن در معرض جیوه موجود در تیومرسال، منجر به حذف و کاهش آن از برخی محصولات گردید.
در برابر رشد باکتری و قارچ که باعث فساد لوازم آرایشی می‌شود، نگه‌دارنده‌ها دوام و حفاظت ایجاد می‌کنند. مشخصات ضد عفونی کنندگی استرهای اسید پارامینوبنزوئیک (پارابن‌ها)، ترکیبات آزادکننده فرمالدهید، ایزوتیازولینون‌ها و ترکیبات آلی جیوه (تیومرسال) به طور رایج در لوازم آرایشی به کار گرفته می‌شود. این ترکیبات ساختار شیمیایی خیلی متفاوتی دارند و می‌توانند به گروه‌هایی که در ادامه می‌آیند تقسیم شوند: الکل‌ها، آمیدها و آمین‌ها، کربینیلیدها، اهدا کنندگان فرمالدهید و فلزات فرمالدهید و مواد آلی.
در گروه نگه‌دارنده‌ها، باید توجه ویژه به تیومرسال (مترادف ها: مرتیولات، تیمروسال و ویتاسپتول) شود که یک ترکیب آلی جیوه از اسید تیوسالیسیلیک است. بیشینه غلظت آن می‌تواند 007/0 درصد (بر مبنای جیوه) باشد. این ماده معمولا در لوازم آرایشی از قبیل سایه چشم، ریمل مژه و ابرو، لوسیون ها، لنزهای تماسی و ژل‌های چشم پیدا می‌شود. نگه دارنده هم چنین در واکسن‌ها و خیلی دیگر از محصولات استفاده می‌شوند. تیومرسال خواص ضد باکتریایی و قارچی بدون تحریک پوست و غشا مخاطی دارد. اما بسیاری از مطالعات به وضوح نشان می‌دهند که شیوع نتایج مثبت تست Patch با تیومرسال خیلی بالا است. بعضی مطالعات گزارش داده‌اند که حساسیت تماسی به تیومرسال تقریبا 5/18 درصد جوانان را متاثر می‌کند.
CAS شماره 54-64-8

    

فرمول فرمول C9H9HgNaO2S

    

وزن مولکولی 404.8 g / mol

     

شماره EC 200-210-4